FAQ – Veelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over onze producten, je bestelling of iets anders? Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en de antwoorden daarop.

Is je vraag hiermee nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op!
✉ info@vogelwering.nl ☎ 0228 – 74 81 23


We accepteren betalingen met Klarna tot een bedrag van maximaal €300,-. Voor meer informatie over het retourneren van bestellingen die geplaatst zijn via de Klarna betaalmethode wijzen we u op onze retourvoorwaarden.
Als een artikel op ‘beschikbaar op nabestelling’ staat betekent dit dat het bij ons laag of niet op voorraad is, maar dat we het wel binnenkort weer binnen verwachten te krijgen. Je kunt het dus nog wel bestellen, maar houdt rekening met verlengde levertijden.
We proberen onze voorraad natuurlijk op peil te houden, maar het komt wel eens voor dat een artikel niet of slecht leverbaar is. Als het op uitverkocht staat verwachten we het wel weer binnen te krijgen. Als je interesse hebt in iets wat op uitverkocht staat kan je het beste even contact opnemen om te informeren naar de verwachte levertijd.
We hebben drie formaten gootdrain, maat M, L en XL. De maat M is voor goten van ongeveer 7-11cm, maat L voor 11-15cm, en maat XL voor 15-20cm. Twijfel je over welke het beste past, bestel dan een gratis sample pakket met een stuk van alle 3 de formaten. Deze komt met een kortingscode voor gratis verzending van de gootdrain bestelling.
Jazeker, gootdrain blijft van zichzelf al gewoon prima liggen. Het zijn lange stukken van 2 à 3 meter, afhankelijk van het type gootdrain, en is een type gaas. Het zal daarom weinig tot geen wind vangen en zal dus echt niet zomaar wegwaaien bij zwaar weer. Ook vogels zullen gootdrain niet zomaar uit de goot kunnen trekken.

In verreweg de meeste gevallen is het simpelweg een kwestie van de gootdrain in de goot leggen. Van verdere bevestigingen is dan geen sprake. Elke goot is echter anders en sommige mensen kiezen er voor om de gootdrain op alternatieve wijze te plaatsen of zelfs vast te zetten. Hieronder 3 veel voorkomende methodes:

Ja, de gootdrain kan in elk type goot. Bij de meeste goten zal de gootdrain er zelfs met groot gemak simpelweg in gelegd kunnen worden. De gootdrain is echter gemaakt van een stevig maar flexibele kunststof, hierdoor kan deze ook deels onder de dakpannen gebogen worden. Daarmee is de gootdrain qua vorm aan te passen waardoor hij in elke goot past.
We hebben er voor gekozen om de clips niet los in de webshop te koop te zetten zodat er geen verwarring ontstaat over hoeveel clips je nodig hebt, daarom zitten er altijd voldoende clips bij je Birdstop bestelling. Mocht je te kort hebben gekregen, of er een aantal verloren zijn, dan kunnen we er natuurlijk altijd een aantal nasturen.
Ja, Birdstop past op nagenoeg alle zonnepanelen. Ons systeem is ontwikkeld op het standaard formaat zonnepaneel, maar past ook op de meeste afwijkende modellen. Wel noodzaak is dat de zonnepanelen op een goede hoogte zijn gemonteerd. Birdstop heeft een breedte van 12cm, dus je paneel mag niet hoger dan deze 12cm staan ten opzichte van je dakpannen. Idem is het ook niet wenselijk als je panelen minder dan 5cm hoog staan, dan krijg je de Birdstop er nog maar lastig onder.
Nee, wij zelf doen niet aan Birdstop installatie. We hebben echter wel een paar handelspartners die een Birdstop installatieservice aanbieden. Dit zijn ervaren zonnepaneel installateurs die het er zo voor u op kunnen zetten. Als je interesse hebt in deze service neem dan contact met ons op voor meer details.
Jazeker, u krijgt altijd voldoende clipjes meegeleverd bij uw bestelling, inclusief een paar extra voor als er een clipje zoek raakt. Standaard zitten er 5 clipjes bij elk meterstuk en 2 clipjes bij de hoekstukken. Het aantal reserveclipjes staat niet vast.

Ja, Birdstop is simpel aan te brengen op elk zonnepaneel. Let er wel op dat je de bevestigingsclips goed aandrukt, als deze niet voldoende aangedrukt zijn en de haakjes zich niet allemaal inhaken dan mis je essentiële gripkracht. Kijk hier voor een overzichtje van de stappen.

Pas ook altijd goed op je eigen veiligheid als je het dak op gaat! Vertrouw je het niet, of zitten je panelen op een lastig te bereiken plek, overweeg dan alsnog een expert in te schakelen.

Nee, bijna niet. Gootdrain voorkomt wel dat vogels zich kunnen nestelen onder de dakpannen, deze kunnen de gootdrain namelijk niet uit de weg tillen of duwen. Helaas zijn steenmarters venijnige knagers en komen ze vrij makkelijk door kunststof heen. Het zal de steenmarters wel enigszins vertragen en weren, dus ze gaan liever bij de buren zonder gootdrain op bezoek.
Dat kan, tijdens het afrekenen moet je dan het vakje ‘verzenden naar een anders adres’ aanvinken. Controleer dan goed welk adres het factuuradres en welke het afleveradres is.
Bij Vogelwering.nl houden we van duurzaamheid. Daarom proberen we onze producten zoveel mogelijk in 2e-hands verpakkingsmaterialen te verpakken. Ziet er iets minder mooi uit, maar is wel goed voor het milieu! Daar wordt de aarde dus wel weer een stukje mooier van!
Nee, retourneren is niet gratis. Je kunt natuurlijk gewoon retourneren als je wilt zolang het aan de retourvoorwaarden voldoet, maar de kosten hiervoor liggen bij de klant. Uiteraard krijg je je aankoopbedrag wel volledig terug, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten.
Standaard zou je in de e-mail een factuur moeten krijgen na het afronden van je bestelling. Als je deze niet gekregen hebt, maar hier wel behoefte aan hebt, dan kan je altijd even contact met ons opnemen en dan versturen we ‘m handmatig nog een keer.
Dat kan zeker. U bent altijd van harte welkom om langs te komen in onze showroom, we kunnen alles wat u bij ons koopt ook toesturen. Je betaalt hier natuurlijk wel verzendkosten voor, net als in de webwinkel.
Jazeker, dit wordt Click & Collect genoemd. Deze keuze is te selecteren bij het afrekenen onder de verzendmethodes. Als je voor Click & Collect kiest hoef je natuurlijk geen verzendkosten te betalen.
Dat kan wel, maar dit is niet ingebouwd in de webwinkel als functie. Dit kan dus enkel in overleg met een medewerker die het achter de schermen voor u aanpast. Hiervoor kun je het beste even bellen, dat is vaak de snelste oplossing.
Ja, van het gootdrain hebben we zelfs altijd sample-pakketten klaarstaan. In de sample-pakketjes van het gootdrain zitten stukken van onze 3 verschillende maten gootdrain. Zoekt u andere samples, neem dan gerust contact op en dan helpen we u verder.
Jazeker! We hebben een showroom waar je al onze producten kunt komen bekijken. We zijn gevestigd op de Industrieweg 5 in Andijk.
Ja, wij leveren behalve in Nederland ook veel in België. Andere landen is ook zeker mogelijk (zelfs buiten Europa), maar dan enkel op aanvraag.
Ja, je kunt een notitie achterlaten op de ‘afrekenen’ pagina voordat je je bestelling afrondt.
Jazeker. Ben je professional en heb je interesse in om bij ons in te kopen, neem dan contact met ons op.
Deze wordt binnen 24 uur via de mail verzonden. Het kan voorkomen dat de mail in je spambox terecht is gekomen. Als deze hier ook niet in staat, dan kun je ons altijd even een mailtje sturen en dan sturen we ‘m je handmatig nog een keer toe.
Dat kan zeker. Hiervoor kan je contact met ons opnemen en dan nemen we je aanvraag zo snel mogelijk in behandeling. Wij zijn van mening dat vragen stellen geen geld mag kosten, offertes zijn dus altijd gratis bij ons!
Zeker! Een hoop van onze producten genieten zelfs al van een zogeheten staffelkorting, waarbij je meer korting krijgt naarmate je meer bestelt. Heb je echt grote aantallen nodig kan je altijd contact opnemen om een offerte op maat te laten maken.
Het duurt meestal 2 werkdagen tot een bestelling bezorgd wordt. Deze is tussentijds vrijwel altijd te volgen op de pagina van Packs met behulp van de Track & Trace code die per mail verstuurd wordt. Heb je deze niet ontvangen, neem dan contact met ons op en dan sturen we de code handmatig na.
Je kunt een pakket gewoon naar ons terugsturen, maar vermeld wel duidelijk op het pakket je eigen naam en/of het nummer van je bestelling. We zouden het natuurlijk erg op prijs stellen als je ons wel van tevoren even op de hoogte stelt per mail of met een telefoontje. We kunnen het pakket ook laten ophalen door onze koeriersdienst natuurlijk. Kijk hier voor meer informatie.
Jazeker, standaardproducten kunnen altijd geretourneerd worden. Als het om een maatwerk product gaat echter, dan is retourneren helaas niet mogelijk. Mocht er een probleem zijn met een maatwerk product dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen en zoeken we samen naar een passende oplossing. Op deze pagina vind je meer informatie over ons retourbeleid.
Met ongeveer 2 werkdagen zou je je pakket thuis moeten kunnen verwachten. Doorgaans is het bij ons zo dat wij ’s ochtendsvroeg de bestellingen verwerken van de dag ervoor, en deze in de loop van de dag klaarmaken. Vervolgens komt ’s middags de koerier langs om de pakketten op te halen en worden ze gesorteerd en bezorgd.
Jazeker, maar hier wordt wel een toeslag voor gerekend vanuit onze transporteur. Dit is daarom dus ook terug te zien in de vorm van verhoogde verzendkosten. Voor Texel komt dit neer op een toeslag van €10, voor de andere Waddeneilanden is dit €20.
Wij werken samen met Luna Koeriers, een lokale koeriersdienst voor pakketten welke onder het grotere Packs valt. Packs is dan ook hoofverantwoordelijk voor het bezorgen van uw pakketjes. Net als dat Luna Koeriers bij ons lokaal werkt, kan er bij de klant in de buurt ook een bedrijf onder Packs vallen welke uiteindelijk voor de deur staat voor de bezorging. Voor palletwerk schakelen we de hulp in Beentjes Transport.
We hanteren een vaste prijs van €9,95 voor de meeste standaardverzendingen. Deze ligt relatief hoog omdat we samenwerken met een gespecialiseerde pakketdienst, dit doen we omdat we voor de meeste van onze producten grote/zware pakketten vormen en omdat zij een hogere kwaliteit service bieden dan standaard postorderbedrijven.
Binnen Nederland is het voor de meeste standaard zendingen €9,95. Naar België is dit €19,95. Voor uitzonderlijk grote/zware bestellingen geldt een meerprijs, kijk hiervoor op onze Verzendkosten pagina. In je winkelmandje en bij het afrekenen kan je ook altijd de verzendkosten terugzien voor je huidige bestelling.